Assamblea general

Benvolgudes famílies,

Us recordem que aquest dimecres, 11 de desembre de 2013, a les 21’30, hi ha l’Assemblea General de l’AMPA. L’ordre del dia és el següent:

1- Lectura i aprovació, si s’escau, de l’Acta anterior

2- Informacions vàries de l’AMPA

3- Activitats per aquest curs. Curset piscina.

4- Marató

5- Liquidació / estat de comptes del curs 2012-2013.

6- Renovació i ampliació de càrrecs de la Junta de l’AMPA.

7- Precs i preguntes.

 Us hi esperem!

Catàleg XARXAMPA

Famílies, aquí us adjuntem el catàleg Xarxampa amb diferents conferències i activitats molt interessants per a l’educació dels nostres fills i filles. 


Esperem que sigui molt profitós i us animem a participar-hi! Qui vulgui assistir a la propera conferència «Sentiments i límits, les necessitats bàsiques d’infants de 3 a 12 anys«, s’ha d’inscriure al següent enllaç 



UN CAVALLET A LA IMMERSIÓ A LA MAR MENUDA

Avui hem fet la col·lectiva d’AMSO del mes de novembre. Hem sortit de la Plana de Vic  acompanyats de les nostres famílies cap a Tossa de Mar, ben d’hora ben d’hora per poder trobar un bon lloc per aparcar els cotxes vora la Mar Menuda.  Tots disciplinats, un darrera l’altre:
Quan hem arribat a lloc, la mar estava ben plana. S’ha complert la previsió meteorològica que deia que la tramuntana no entraria fins passat el migdia.  Hem estat de sort. 
Ens hem equipat ràpid, i a quarts de 10 ja estàvem al passeig a punt d’acostar-nos a l’aigua.
 
 
 
 
Érem un bon grupet:
 
Mirem de cuidar les nostres sirenetes el millor que podem…
 
 I… cap avall !
A l’entrar a l’aigua ja hem pogut comprovar que, a més de tranquil·la, l’aigua estava força clara. 
 

Només d’entrar hem vist un pop i al seu costat una vaqueta serrana, i després sargs, llises, un sarg imperial, morenes, gorgònies, escórpores, tords, molls reials, bròtoles, un cranc ermità i una llagosta.

 
 
 
 
 
 
 

I hem arribat a un racó amb possidònia on ens hi esperava una sorpresa.  La veieu?

Doncs sí ! 
Un cavallet de mar (una mica vergonyós) que tot el grup ha pogut observar després que en Xevi el descobrís i la Bet ho anotés en una pissarra per assegurar que tothom tingués clar què hi havia allà en mig de de les fulles de possidònia ben camuflat.

Malauradament, al ser en un lloc sorrenc i anant en grup, ha estat inevitable aixecar polseguera i les fotos han quedat com han quedat...

I ja cap al final de la immersió, un congre compartia escletxa amb una morena molt grossa (que s’ha amagat ràpidament), una planària i un grup de peixos que ens han semblat sonsos ens han acabat d’animar aquesta bona immersió. 

Fotos: Xevi Rifà i Lambert Bañeza


04832. JA TENIM EL NÚMERO DE LA GROSSA

S’acosta el Nadal i amb ell l’habitual sorteig extraordinari de loteria que se celebrarà el proper 22 de desembre. Un any més, l’AMPA de Els Picarols hi participarem, aquesta vegada amb el número 04832. Cada butlleta tindrà un cost de 5 euros.

Des d’ara ja podeu comprar la loteria a l’Elisabet, al despatx de direcció. Igualment, les famílies que vulgueu un talonari sencer per col·laborar en la venda el podeu demanar a la mateixa Elisabet o enviant un mail a ampaelspicarols@gmail.com.

Aprofitem per recordar-vos que els beneficis obtinguts amb la venda de loteria són molt importants per a finançar totes les activitats que s’organitzen des de l’AMPA al llarg del curs escolar.

Ara només cal esperar que la sort ens acompanyi.

AIRES DE TARDOR… ARRIBEN EL TALLER DE PANELLETS I LA CASTANYADA

Poc després de l’inici del curs, i amb l’arribada de la tardor, la primera festa que reuneix tota la comunitat educativa de l’escola bressol Els Picarols sempre és la Castanyada.

Aquest any la celebrarem el proper 30 d’octubre, a partir d’1/4 de 6 de la tarda, al centre cívic Frederica Montseny. Infants, equip educatiu, pares, mares, germans i altres familiars ens trobarem per menjar castanyes, mandarines i panellets i celebrar l’arribada de la tardor i la Castanyada, en una festa que organitzem conjuntament l’AMPA i l’escola.

Abans, però, tots aquells que en tinguin ganes poden participar al taller d’elaboració de panellets de l’AMPA. Tindrà lloc el proper dilluns 28 d’octubre, a 1/4 de 6 de la tarda, a la mateixa escola. Infants i adults prepararem junts panellets de tots els gustos i començarem a fer boca per la festa del dimecres. 

Us podeu inscriure al taller de panellets apuntant-vos al llistat que trobareu a la cartellera de l’AMPA. Per la festa de la castanyada, podeu comprar els tiquets a 1 euros al despatx de direcció de l’escola.

Recordeu que som escola verda: cal portar tovalló de roba i got el dia de la festa!!!

COL•LECTIVA AL FURIÓ D’AIGUA GÈLIDA

La col·lectiva d’octubre l’hem feta amb el Centre Triton Diving de Llafranc.  És un centre amb el qual hi fem sortides d’AMSO un o dos cops l’any perquè ens agrada molt, i sempre havia coincidit que anàvem als Ullastres.  Aquesta vegada però hem “estrenat” un punt d’immersió interessant, el Furió d’Aigua Gèlida. Hem sortit ben d’hora: a les 9 ja estàvem a punt.

Aquí, el presi i en Jordi “memoritzant” la ruta a seguir, a partir d’una simulació del relleu submarí.

Per arribar al punt d’immersió hem passat per sota el Far de Sant Sebastià.

 
 
Quan alguns ja eren a l’aigua, els que encara eren sobre el barco han pogut veure dofins (no en tenim foto).  La mar estava plana però hi havia força corrent, tant en superfície com en profunditat.  
Com no podia ser d’altra manera, la immersió ha tingut una anècdota:  un petit problema amb el cinturó de ploms d’en Joan.  Sort que érem colla per solucionar-ho!… i que tothom estava tranquil pq no era res greu.

El paisatge submarí d’aquest furió és bonic.  Amb moltes crestes, canons i raconades, ben plenes de gorgònies.

Degut a la corrent, els peixos s’arreceraven prop de les roques i a les escletxes. No hem vist cap espècie destacable; escórpores, un parell de sargs imperials i molt peix “petit” (verades, alguna dorada, sargs, donzelles, tords, … el típic).  Alguns han vist una llagosta. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Ja a punt d’acabar la immersió, un nudibranqui preciós, que abans se li deia “Doris” (perquè el nom científic era Hypselodoris picta) però que ara -degut a comprovacions genètiques- li han canviat el nom del gènere i es diu Felimare picta.

 
 
 
Després de 50 minuts d’immersió… cap a munt!
 

A part de la immersió, avui hem tingut l’oportunitat de viure una altra experiència:  Al port de Llafranc hi havia un equip de DAN (Divers Alert Network), una organització internacional, sense afany de lucre, centrada en la medicina i la investigació i dedicada a la seguretat i la salut dels submarinistes.  Ens han demanat si algú de nosaltres volia col·laborar en una prova per aconseguir dades per als seus estudis.  La prova consistia en portar un ordinador de busseig durant la immersió (que facilitava DAN),  respondre uns qüestionaris abans i després de ficar-se a l’aigua, i sotmetre’s a una ecografia del cor i una prova per comprovar les “bombolles” de nitrogen a la sang, mitja hora després d’haver acabat la immersió.  En Pere i la Bet s’han ofert de voluntaris.  Aquest és l’ordinador que li han deixat a en Pere (…que l’ha hagut de tornar, és clar):

Fotos: Xevi Rifà i Lambert Bañeza

Iniciem el nou curs 2013 – 2014

Benvinguts a tots els pares i mares dels nens i nenes de l’Escola Bressol Colors! A totes les famílies que ja estàveu a l’AMPA el curs anterior i a les que us heu incorporat aquest curs!

Ja hem iniciat un nou curs escolar i, com cada any, es prepararan unes quantes activitats on l’AMPA participa i/o organitza. Us animem a col·laborar i participar! Animeu-vos! 

Com ja sabeu, anirem informan-vos de totes les activitats on podeu participar amb els vostres fills/es i les informacions que us poden ser interessants.

Bon inici de curs!