Benvolgudes famílies,
Us recordem que aquest dimecres, 11 de desembre de 2013, a les 21’30, hi ha l’Assemblea General de l’AMPA. L’ordre del dia és el següent:
CONCERT DE NADAL
Catàleg XARXAMPA
Famílies, aquí us adjuntem el catàleg Xarxampa amb diferents conferències i activitats molt interessants per a l’educació dels nostres fills i filles.
Esperem que sigui molt profitós i us animem a participar-hi! Qui vulgui assistir a la propera conferència «Sentiments i límits, les necessitats bàsiques d’infants de 3 a 12 anys«, s’ha d’inscriure al següent enllaç
UN CAVALLET A LA IMMERSIÓ A LA MAR MENUDA
Només d’entrar hem vist un pop i al seu costat una vaqueta serrana, i després sargs, llises, un sarg imperial, morenes, gorgònies, escórpores, tords, molls reials, bròtoles, un cranc ermità i una llagosta.
I hem arribat a un racó amb possidònia on ens hi esperava una sorpresa. La veieu?
Doncs sí !
Un cavallet de mar (una mica vergonyós) que tot el grup ha pogut observar després que en Xevi el descobrís i la Bet ho anotés en una pissarra per assegurar que tothom tingués clar què hi havia allà en mig de de les fulles de possidònia ben camuflat.
Malauradament, al ser en un lloc sorrenc i anant en grup, ha estat inevitable aixecar polseguera i les fotos han quedat com han quedat...
I ja cap al final de la immersió, un congre compartia escletxa amb una morena molt grossa (que s’ha amagat ràpidament), una planària i un grup de peixos que ens han semblat sonsos ens han acabat d’animar aquesta bona immersió.
Diumenge 10 de novembre: Cartes a l’estimada immortal 3, Cicle Beethoven.
I curs «Entén-me a l’escola, sóc asperger»
Diumenge…torna la màgia!
04832. JA TENIM EL NÚMERO DE LA GROSSA
Visita al jaciment arqueològic de L’esquerda, a Roda de Ter
AIRES DE TARDOR… ARRIBEN EL TALLER DE PANELLETS I LA CASTANYADA
Poc després de l’inici del curs, i amb l’arribada de la tardor, la primera festa que reuneix tota la comunitat educativa de l’escola bressol Els Picarols sempre és la Castanyada.
Aquest any la celebrarem el proper 30 d’octubre, a partir d’1/4 de 6 de la tarda, al centre cívic Frederica Montseny. Infants, equip educatiu, pares, mares, germans i altres familiars ens trobarem per menjar castanyes, mandarines i panellets i celebrar l’arribada de la tardor i la Castanyada, en una festa que organitzem conjuntament l’AMPA i l’escola.
Abans, però, tots aquells que en tinguin ganes poden participar al taller d’elaboració de panellets de l’AMPA. Tindrà lloc el proper dilluns 28 d’octubre, a 1/4 de 6 de la tarda, a la mateixa escola. Infants i adults prepararem junts panellets de tots els gustos i començarem a fer boca per la festa del dimecres.
Us podeu inscriure al taller de panellets apuntant-vos al llistat que trobareu a la cartellera de l’AMPA. Per la festa de la castanyada, podeu comprar els tiquets a 1 euros al despatx de direcció de l’escola.
Recordeu que som escola verda: cal portar tovalló de roba i got el dia de la festa!!!
COL•LECTIVA AL FURIÓ D’AIGUA GÈLIDA
La col·lectiva d’octubre l’hem feta amb el Centre Triton Diving de Llafranc. És un centre amb el qual hi fem sortides d’AMSO un o dos cops l’any perquè ens agrada molt, i sempre havia coincidit que anàvem als Ullastres. Aquesta vegada però hem “estrenat” un punt d’immersió interessant, el Furió d’Aigua Gèlida. Hem sortit ben d’hora: a les 9 ja estàvem a punt.
Per arribar al punt d’immersió hem passat per sota el Far de Sant Sebastià.
El paisatge submarí d’aquest furió és bonic. Amb moltes crestes, canons i raconades, ben plenes de gorgònies.
Ja a punt d’acabar la immersió, un nudibranqui preciós, que abans se li deia “Doris” (perquè el nom científic era Hypselodoris picta) però que ara -degut a comprovacions genètiques- li han canviat el nom del gènere i es diu Felimare picta.
A part de la immersió, avui hem tingut l’oportunitat de viure una altra experiència: Al port de Llafranc hi havia un equip de DAN (Divers Alert Network), una organització internacional, sense afany de lucre, centrada en la medicina i la investigació i dedicada a la seguretat i la salut dels submarinistes. Ens han demanat si algú de nosaltres volia col·laborar en una prova per aconseguir dades per als seus estudis. La prova consistia en portar un ordinador de busseig durant la immersió (que facilitava DAN), respondre uns qüestionaris abans i després de ficar-se a l’aigua, i sotmetre’s a una ecografia del cor i una prova per comprovar les “bombolles” de nitrogen a la sang, mitja hora després d’haver acabat la immersió. En Pere i la Bet s’han ofert de voluntaris. Aquest és l’ordinador que li han deixat a en Pere (…que l’ha hagut de tornar, és clar):
Famílies i escola
Conferència: «Recicla’t amb les mates»
Famílies,
Us proposem una conferència molt interessant per descobrir com poden aprendre matemàtiques els nostres fills, tot jugant.
![]() |


















